De Driemaster is meer dan een school

Lees verder >

Veilig leerklimaat (PBS)

De leerprestaties van kinderen nemen toe, als zij zich prettig voelen op school. De Driemaster gelooft in het aanmoedigen van positief gedrag ten opzichte van elkaar. Daarom zijn wij sinds 2015 een PBS-school.

Lees verder >

Onderzoekend leren (IPC)

De ene klas is omgetoverd tot jungle, compleet met stoffen slangen, het andere tot circus en het derde tot ruimtevaartmekka voor de Missie naar Mars. Iedere school streeft naar een rijke leeromgeving. De uitstraling van de Driemaster is tijdens een schooljaar zo kleurrijk als het leven zelf.

Lees verder >

Ons team

Leerkrachten maken het onderwijs op de Driemaster. Hun kennis, gedrevenheid en liefde voor het kind zijn allesbepalend. Maak kennis met ons team en krijg een nog beter beeld van onze school.

Toon team
  • Rekenen is niet alleen cijfertjes op papier. We zijn er als mensen voortdurend mee bezig in ons dagelijks leven. Als we kijken hoeveel geld we voor iets uit kunnen geven bijvoorbeeld. Het is zinniger om die werkelijkheid in de klas te halen. Dan ga je echt doelgericht rekenen.

    leerkracht groep 3
    Nadia Nansink
  • Ik mag de kleuters op mijn manier ondersteunen. Ik maak kleurrijke tekeningen met ze, waarin ik ze letters laat natekenen. Daarbij gaat het mij om hun motoriek. Houden ze hun pen goed vast? Schrijven ze van links naar rechts? Mijn grote kracht is mijn creativiteit. Ook zing ik en maak ik muziek met de kleuters en de groepen 4. Ik speel gitaar en maak de liedjes zelf. Soms combineren we het met elkaar masseren. Het zijn van die momentjes, waarbij kinderen echt even in contact komen met hun gevoel.

    Klassenassistent groep 1/2
    Peggy van Ligten
  • Als beloning voor goed gedrag zijn we ooit naar het strand gegaan. Daar hebben de kinderen veel armbandjes voor moeten sparen! Vooral als ze in de buurt komen van het eindtotaal gaat het echt leven. Waar ik zelf alert op ben is dat je uit jezelf anderen helpt of goed samenwerkt. Daar deel ik punten voor uit en die laat ik zien op het bord. Kinderen gloeien dan van trots.

    leerkracht groep 4
    Ngar-yee Lam
  • De kleuters gaan dagelijks twee keer drie kwartier naar buiten. Buiten spelen is niet alleen gezond, maar op deze leeftijd ook ontzettend leerzaam. Wij hebben een rijke buitenspeelomgeving met onder meer tuimelrekken, zandbak, fietsen en steppen. Allerlei leerdoelen worden bijna automatisch ingeslepen, als de kinderen buiten bezig zijn.

    leerkracht groep 1/2
    Nadine Met
  • Onderzoekend leren doet zoveel met kinderen. Wat denk je als hier voor het thema ‘lente’ een broedmachine staat waarin je met je eigen ogen kunt zien hoe er uit een ei een kuikentje komt. Dat vergeet je nooit meer.

    leerkracht groep 1/2
    Olga Opdam
  • Groep 3 is zo interessant, omdat je de kanteling van peuter naar basisschoolleerling meemaakt. Wie kan mee en wie heeft een extra steuntje in de rug nodig? Als onderwijsassistent richt ik mij op de kinderen die onder of boven de norm zitten. Ik werk aan hun taal- en rekenvaardigheid. Ik vind het prachtig om kinderen te zien groeien en ze een goed fundament te geven voor hun verdere schoolcarrière. Daarbij werk ik nauw samen met de leerkrachten. We zijn een team in de groep.

    onderwijsassistent groep 3
    Bas de Angst
  • Mijn overtuiging is: kinderen leren het meest van elkaar en daarna van hun leerkracht. Maar ook een omgeving doet iets met ze. Als je verschillende werkplekken creëert, zoals bij ons, dan geef je ze de mogelijkheid om zelf hun plek te kiezen. Daarmee stimuleer je hun verantwoordelijkheidsgevoel. Soms moet je de autonomie even terughalen, als ze niet bij de les zijn. Maar daarna proberen we het gewoon opnieuw.

    leerkracht groep 6
    Daphne Zijlstra
  • Ik ben al 20 jaar onderwijsassistent. Na zoveel tijd kan ik nog steeds genieten van het moment dat een kind iets door heeft waar hij eerst mee heeft lopen worstelen. Dat vrolijke gezichtje, die pure blijdschap, dat is goud waard.

    onderwijsassistent groep 3/4
    Janine Slomp
  • We hebben sinds dit schooljaar gebogen tafels, die in een halve cirkel staan opgesteld. Zo hebben we een centrale plek, waar kinderen elkaar kunnen ontmoeten, en daarnaast voldoende ruimte voor spel. Het creëert rust, warmte en gezelligheid. Ik vind het belangrijk dat kinderen voelen: ‘hier wil ik zijn’.

    leerkracht groep 1/2
    Bianca Boerlage

Naschoolse activiteiten

Van judo tot kleuterdans en speurneuzen in de natuur. Na schooltijd zijn de kinderen van de Driemaster nog niet uitgeleerd, maar de schoolboeken worden dan wel echt opzij geschoven. Tijd om te spelen, lol te maken en met elkaar lekker creatief en sportief bezig te zijn.

Lees verder >

Plusklas

De Driemaster wil kinderen het onderwijs geven dat bij hen past, of ze nu op, onder of boven het gemiddelde presteren. Slimme leerlingen kunnen hun tanden zetten in extra uitdagingen in de plusklas.

Lees verder >

Praktisch

De Driemaster heeft momenteel 13 groepen en 28 leerkrachten en ondersteunend personeel. In totaal telt onze school circa 300 leerlingen. Zij zijn verdeeld over leeftijdsgroepen en combinatiegroepen. In een combiklas zijn twee leeftijdsgroepen bij elkaar gevoegd. Hier leren kinderen niet alleen van de leerkracht, maar ook van elkaar.

Lees verder >

Trimaran

Voor hoogbegaafde kinderen is in Alkmaar de Trimaran opgezet. De Trimaran is een voorziening in de school en biedt hoogbegaafde kinderen een plek waarbij ze zoveel mogelijk meedraaien met de schoolactiviteiten van de Driemaster.

Lees verder >

Nieuwsgierig?

Wilt u kennis komen maken met onze school of uw kind aanmelden? U bent van harte welkom! Bel of mail gerust voor een afspraak of als u andere vragen heeft. U kunt ook gebruikmaken van het formulier op deze pagina.

Aanmelden en contact
Sluiten
Sluiten
005
Sluiten

Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens. Hoe? Dat lees je in het privacy statement
Sluiten

Resultaten

Begin met typen in het veld hierboven en de resultaten komen direct hieronder te staan.